1. Urmați o rutină de seară

 Știm că s-ar putea să pară ceva contradictoriu o rutină pentru orele de odihnă, însă cercetătorii afirmă că trupurile noastre iubesc rutina. Rutina face ca organismul nostru să-și încetinească ritmul de funcționare, ceea ce ne poate ajuta să adormim mai repede. Odată ce ați stabilit un ritual de seară, corpul va începe să se pregătească pentru culcare. Dacă vreți să învățați cum să deveniți o persoană matinală, rutina de seară este una dintre cheile cele mai importante. Pentru aceasta este bine să faceți următoarele lucruri:

 1. Începeți prin a opri orice aparat electronic cu aproximativ 90 de minute înainte de a vă dori să mergeți la culcare. Opriți televizorul și închideți telefonul.

Wednesday, 08 January 2020 17:47

Proteinele

Proteinele sunt alcătuite din lanţuri de aminoacizi. Aminoacizii sunt uniţi într-o secvenţă particulară pentru a forma polipeptide şi polipeptide specifice se unesc pentru a forma proteine. Polipeptidele variează ȋn lungime de la polipeptide cu lanţ scurt, numite oliogopeptide, formate din 3 până la 15 aminoacizi, la polipeptide, cu lanţ mediu, formate din 21 până la 30 aminoacizi. Fiecare proteină poate conţine între 50 şi 1000 aminoacizi.

Wednesday, 08 January 2020 17:45

Lipidele

Lipidele se clasifică în: triacilgliceroli (care formează aproximativ 90-95% din lipidele din dietă, alcătuite din trei acizi graşi şi o moleculă de glicerol), mono şi diacilgliceroli, fosfolipide (componente structurale importante ale membranelor celulare), sfingolipide, glicolipide, steroli (ţesuturile animale conţin colesterol, în timp ce plantele conţin fitosteroli).
Lipidele au importante funcţii: sunt o importantă sursă de energie, 1 gram de lipide furnizând 9,3 kcal, conţin acizi graşi esenţiali, favorizează absorbţia vitaminelor solubile în grăsimi şi au de asemenea, un important rol structural, intrând in alcătuirea membranelor. Majoritatea grăsimilor sunt stocate sub formă de trigliceride, cea mai importantă rezervă de energie a organismului.

Monday, 30 December 2019 08:14

Frunzele de dafin

Frunze de dafin! Multe doamne adaugă frunze de dafin în alimente, în special la carnea roșie și carnea de pasăre. Știi de ce se adaugă frunze de dafin la mâncare? De regulă, o femeie răspunde: ca să aromatizeze mâncarea. Dacă fierbeți frunzele de dafin într-un pahar cu apă și gustați, nu veți simți nici o aromă. Așadar, de ce pui frunze de dafin în carne?

4 alimente contra inflamatiei din artrita reumatoida

Persoanele cu artrita reumatoida sufera adesea de inflamatie si durere ce apar mereu odata cu aceasta boala. Desi nu exista o dieta speciala care sa vindece artrita reumatoida, exista anumite alimente care reduc inflamatia.

Si, datorita faptului ca aceste alimente sunt sanatoase (fructe, legume, cereale integrale, ulei de masline, peste), acestea va pot aduce buna-dispozitie.
Dieta mediteraneana
Persoanele cu artrita reumatoida au un sistem imunitar ce ataca articulatiile. Acest fenomen cauzeaza aparitia inflamatiei cronice, rigididatii si a durerii. Dieta mediteraneana, ce include ulei de masline, peste, legume verzi si alte legume, poate ameliora inflamatia. Acest lucru este benefic pentru intreg corpul.
Intr-un studiu efectuat pe femeile cu artrita reumatoida, cele care au urmat o dieta bazata pe stilul mediteranean timp de doua luni au avut o durere si regiditate de intensitate mai mica. In plus, s-a observat si o imbunatatire a sanatatii generale, comparativ cu persoanele care nu au urmat o dieta de acest tip.
Pestele
Unele grasimi, in special acizii grasi omega-3, amelioreaza inflamatia. In plus, acestea scad colesterolul „rau” (LDL) si trigliceridele,